Fellowes Brands

Fellowes Brands

Fellowes zijn duurzaamheidsstrategie past binnen onze algemene bedrijfsvisie. Door milieuvriendelijk te werk te gaan, leven we onze ethische benadering in bedrijfsvoering na, waarin we verantwoordelijkheid voor de maatschappij nemen. Daarnaast stimuleren we manieren om afval te verminderen in materialen, tijd en moeite. Het handelen hiernaar in onze dagelijkse werkzaamheden helpt ons om financiële doeleinden te behalen voor onze aandeelhouders en gelijktijdig te zorgen voor ons milieu.

Wij geloven dat aandacht besteed moet worden aan zowel financiële, sociale en milieu factoren op een manier die mensen binnen en buiten het bedrijf respecteren en de lokale, nationale en internationale gemeenschap ondersteunt. We erkennen dat de beste duurzaamheidsstrategie constant aan verandering onderhevig is. Een belangrijk punt in onze strategie is om te begrijpen wat de beste huidige strategie is en beslissingen te maken die hier het best bij aansluiten, zowel financieel, sociaal voor het milieu.
Om deze visie te behalen, support Fellowes de volgende doelen:

  • Herkennen, minimaliseren en regelmatig beoordelen van de mogelijke impact van onze producten, processen en bedrijfsactiviteiten op het milieu.
  • Interne hervormingen om energiezuiniger te worden en afvalvorming te verminderen.
  • De wensen van de klanten en consumenten respecteren met betrekking tot duurzame producten.
  • Zoeken naar een positieve bijdrage voor onze directe omgeving en bredere gemeenschap.
  • Informatie onderzoeken en verspreiden binnen onze organisatie over de huidige impact van het bedrijf op milieu en sociaal gebied.
  • Onszelf periodiek controleren op vooruitgang in duurzaamheid.
     

Werken om aan de wensen van klanten en consumenten te voldoen door:

  • Verpakkingsmaterialen te verminderen en door duurzame materialen te gebruiken waar mogelijk.
  • Luisteren naar de wensen van de klanten en consumenten met betrekking tot duurzame producten.
  • Samenwerken aan groene initiatieven met onze klanten waar mogelijk.
  • Het gebruik van websites stimuleren in plaats van catalogi om producten te tonen.
  • Producten labelen zodat klanten het gebruik van gerecycled materiaal of duurzaam handelen kunnen herkennen.
  • Eerder elektronische of digitale communicatie gebruiken dan geprinte communicatie.
     

Interne hervormingen stimuleren door:

  • Zo veel mogelijk te recyclen, inclusief papier, flessen, kannen en eten.
  • Bronnen – zoals energie, water, olie – efficiënt en minimaal te gebruiken.
  • Herbruikbare producten te doneren aan liefdadigheidsinstellingen in plaats van weg te gooien.
  • Elektronische of digitale communicatie gebruiken, voor geprinte communicatie.
     

Informatie onderzoeken en verspreiden binnen onze organisatie over de huidige impact van het bedrijf op milieu en sociaal gebied door:

  • Kennis te delen over duurzaamheidskwesties met alle business teams wereldwijd.
  • Duurzaamheidsactiviteiten en -successsen delen met werknemers wanneer gepast.
  • Expertinformatie op te zoeken waar nodig en open staan voor ideeën van buiten de organisatie.
     

Onszelf periodiek controleren op vooruitgang in duurzaamheid door: objectieve controles uit te voeren van dit Environmental Management System om onze vooruitgang en systemen te controleren en verdere vooruitgang te stimuleren.